Trei şoferi de TIR din România au ajuns şefi de reţele de trafic internaţional de droguri. Ultimul capturat este Constantin Nadolu, care, împreună cu Cătălin Iosef, nepotul iluzionistului Iosefini, intenţiona să treacă prin România peste două tone de cocaină.
Arestarea, săptămâna trecută, a traficantului de cocaină Constantin Nadolo dezvăluie un tipar al românilor care au avansat în ierarhia reţelelor internaţionale. Foştii şoferi de TIR sunt cei mai eficienţi şi greu de depistat şefi de reţele de trafic internaţional de droguri. Ei au exerciţiul comerţului la negru cu blugi, cafea şi gumă de mestecat, spun ofiţerii antidrog. După 1990, unii şoferi de TIR s-au specializat în contrabanda cu cafea şi ţigări, iar apoi au trecut la trafic de droguri, ajungând, în scurt timp, capi de reţele internaţionale. Între cei mai cunoscuţi şefi de reţele din România, care au fost capturaţi în ultimii ani, sunt Emil Crivac, George Laurenţiu Dinu şi Constantin Nadolu.
Emil Crivac, specializat în trafic de heroină pe ruta Turcia-Italia-Olanda, a fost arestat în 2004, când poliţiştii antidrog au descoperit 112 kilograme de heroină într-o rulotă care-i aparţinea. George Laurenţiu Dinu, zis Gore, specializat în trafic de heroină pe ruta Turcia-Germania-Franţa, a fost arestat în 2009 în dosarul furtului de arme de la o unitate militară din Ciorogârla. Gore lucra cu membrii PKK, cu care ţinea legătura telefonic (cunoştea limba turcă), după cum rezultă din interceptările făcute de SRI. Ultimul, arestat de curând, este Constantin Nadolu, care urma să transporte din Ecuador în România peste două tone de cocaină. În acest ultim caz, arestările au început în Ecuador în 2007, când s-a capturat un container cu 360 kilograme de cocaină. Containerul aparţinea unei firme din România, fusese închiriat şi trimis în Ecuador de Nadolu pentru a importa peşte congelat.
Beneficiarul coc