Proiectul de construcţie a reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă a atras până acum atenţia ruşilor, a canadienilor, italienilor şi americanilor. Reprezentantul SUA este Bechtel, compania care în şase ani de la lansarea proiectului Autostrada Transilvania a construit 52 de kilometri dintr-un total de 415.
În ciuda situaţiei tensionate privind derularea contractului de construcţie a autostrăzii Transilvania semnat de statul român cu firma Bechtel, americanii nu vor să renunţe la România, ba din contra, încearcă să obţină cel mai mare proiect românesc de infrastructură, cu obiectiv unic, din ultimii zeci de ani.
Compania Bechtel International a depus la Ministerul Economiei o scrisoare de intenţie privind construcţia unităţilor 3 şi 4 de la centrala nucleară de la Cernavodă, proiect evaluat la patru miliarde de euro, confom unui comunicat oficial al ministerului. Nu numai americanii sunt interesaţi de cel mai mare proiect energetic actual din România, ci şi ruşii, canadienii şi italienii. Pe lângă Bechtel, alte două consorţii au trimis Economiei scrisori de recomandare. Este vorba de cel format din SNC Lavalin Nuclear (din Canada), Ansaldo Nucleare (din Italia) şi Elcomex IEA (din România) şi cel alcătuit din cinci firme din Federaţia Rusă, consorţiu condus de Atomtechnoprom.
Cea mai mare afacere de până acum a Bechtel în România este autostrada Transilvania, estimată iniţial, la semnare, în 2004, la 2,2 miliarde de euro, al cărei cost ar putea urca, în final, la peste patru miliarde de euro. La şase ani de la lansarea proiectului, constructorul american a finalizat doar 52 de kilometri din cei 415 kilometri în total.
Germanii s-ar putea retrage de la Cernavodă
Construcţia reactoarelor nucleare 3 şi 4 de la centrala de la Cernavodă pare a fi, în acelaşi timp, un nou teren de luptă între România şi Germania, unul dintre statele membre UE impor