• Românii beau bere aşa cum consumă alţii băuturi răcoritoare. "E tipic românesc să ai în frigider un PET de doi litri de bere blondă", descrie unul dintre obiceiurile de consum ale românilor Shachar Shaine, carea a condus pentru şase ani o fabrică de bere
Românii preferă să consume bere la PET, mai mult acasă, în faţa televizorului, spre deosebire de alte naţiuni care aleg să meargă la terase cu prietenii. "Este un obicei tipic românesc să ai în frigider un PET de doi litri de bere. Românii beau berea la PET aşa cum se consumă băuturi răcoritoare în alte ţări. Un american are în frigider nişte doze de bere, în timp ce pentru scoţieni este tipic să meargă la bere la terase cu prietenii, în fiecare zi, după serviciu, iar germanii preferă berea la sticlă", a declarat pentru gândul Shachar Shaine, care a deţinut preşedinţia United Romanian Breweries Bereprod (URBB) în ultimii şase ani.
Acesta a spus că în România berea blondă cu concentraţie de 5% alcool reprezintă 95% din piaţă. Motivele pentru care românii preferă să bea berea acasă ţin atât de puterea de consum, dar şi de faptul că "românii sunt mai casnici decât englezii, de exemplu", în opinia lui Shachar Shaine.
• El a comparat scăderea pieţei berii premium cu cea a diamantelor şi a maşinilor de lux. "Pe segmentul de bere premium vânzările au scăzut. Este ca şi pe piaţa de diamante. Am un coleg care lucrează în domeniul procesării diamantelor care mi-a spus că piaţa a scăzut cu 80% în criză. Şi vânzările de maşini de lux au scăzut".
Referitor la piaţa locală a berii, Shaine a precizat că în 2010 piaţa a înregistrat o scădere de 5-6%, însă perspectivele pentru 2011 sunt optimiste, acest segment putând înregistra creşteri de 3-4%. "Scăderea de anul trecut a venit mai mult din primele luni ale anului, însă s-a mai moderat spre final, în trimestrul al patrulea am putut observa chiar o creştere