O gamă largă de modele BMW şi Porsche, de la decapotabile cu două locuri până la SUV-uri compacte, vor fi animate, în viitorul apropiat, de motoare cu numai patru cilindri. Sursa: BMW
1 /.
Presiunea pe care au exercitat-o reglementările tot mai stricte în privinţa poluării, concurenţa care s-a mişcat ceva mai repede, chiar publicul dispus să accepte mai puţin în schimbul unor taxe şi impozite substanţial inferioare i-au determinat, în cele din urmă, pe doi giganţi ai industriei auto germane, BMW şi Porsche, să accepte provocarea pe care o presupune trecerea la motoare mai mici.
Atât BMW, cât, mai ales, Porsche sunt două mărci care au mizat puternic, de-a lungul istoriei lor, pe sportivitate. În ceea ce le priveşte, procesul de downsizing (reducerea capacităţii motoarelor) presupune o echilibristică periculoasă. Clienţii vor fi dispuşi să accepte o micşorare a motoarelor, dar nu şi o scădere a performanţelor cu care au fost obişnuiţi.
Informaţiile despre noile propulsoare pe benzină cu patru cilindri BMW şi Porsche au apărut în această săptămână, aproape simultan. Concluziile pre liminare sunt pozitive.
Clasicul "şase în linie" de la BMW, în pericol
BMW recuperează terenul pierdut în detrimentul concurenţei la capitolul motoare supraalimentate pe benzină în patru cilindri.
După ce a stabilit standardul actual pentru unităţile turbodiesel de 2.0 litri (cu un agregat care produce 204 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm), producătorul auto bavarez îşi completează portofoliul cu un motor turbo pe benzină cu aceeaşi capacitate.
Noua unitate, care va debuta, cu prilejul Salonului Auto de la Geneva, din luna martie, pe modelul X1, dezvoltă 245 de caiputere (la 5.000 rpm) şi un cuplu maxim de 350 Nm (disponibil la numai 1.250 rpm).
SUV-ul BMW X1 xDrive 28i echipat cu această unitate