Daca 2010 a fost intitulat “anul Facebook”, reteaua fondata de Mark Zuckerberg bucurandu-se de o popularitate in crestere, anul acesta aduce cifre record pentru bugetele pe care publicitarii le vor aloca retelelor de socializare. In SUA valorile depasesc 3 mld. dolari, potrivit estimarilor eMarketer.
Bugetele alocate retelelor de socializare vor creste cu 55% in acest an, fata de nivelul de 1,99 mld. dolari atins in 2010. Trendul pozitiv se va mentine si in 2012 cand publicitarii ar putea aloca acestei forme de promovare aproximativ 4 mld. dolari.
Astfel, aceasta crestere a bugetelor de publicitate va aduce social media un procent de 10,8% din totalul cheltuielilor online in SUA. Procentul in Europa va fi mai scazut, de 8,7%.
“2010 a fost anul in care Facebook si-a intarit pozitia puternica nu doar in piata de publicitate in retelele sociale, ci la nivelul industriei de publicitate online. In 2011 Facebook este un fenomen pe care multinationalele nu-l pot ignora”, sustine Debra Aho Williamson, analist in cadrul eMarketer.
Potrivit publicatiei, Facebook ar putea atrage in acest an publicitate in valoare de 2,19 mld. dolari in SUA si peste 4 mld. dolari la nivel mondial, in ambele cazuri valorile fiind duble fata de 2010.
Surprinzator este faptul ca cea mai mare parte a veniturilor din publicitate atrase anul trecut de catre reteaua de socializare, 1,12 mld. dolari, a fost generata de companiile mici. Spre comparatie, firmele mari precum Coca-Cola, P&G sau Match.com "au pompat" in publicitatea pe Facebook doar 740 mil. dolari.
Facebook a inregistrat un profit net de 355 de milioane de dolari in primele noua luni ale anului trecut si venituri de 1,2 miliarde de dolari, potrivit informatiilor furnizate de Goldman Sachs.
Goldman Sachs a trimis recent cereri de peste 100 de pagini clientilor sai pentru a cumpara actiuni Faceb