Noua legea privind publicitatea stradală, făcută după bunul plac al ministrului Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea, riscă să declanşeze un scandal la nivel internaţional. Jurnalul Naţional a intrat în posesia unei scrisori pe care premierul Emil Boc a primit-o de la ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark H. Gitenstein. Deşi este folosit un limbaj diplomatic, Mark H. Gitenstein este foarte ferm şi îi atrage atenţia lui Emil Boc că legea promovată de Elena Udrea privind piaţa outdoor încalcă principiile internaţionale de comerţ.
„Nu cred că este în intenţia Guvernului Dvs. să aprobe o astfel de hotărâre care nu respectă principiile de concurenţă de pe piaţa UE şi cele stabilite de Organizaţia Mondială de Comerţ, şi principiile tratatului naţional la care investitorii americani au dreptul. Astfel de hotărâri, indiferent de motivaţie, nu conduc la îmbunătăţirea mediului de afaceri din România sau a percepţiei oamenilor de afaceri străini, inclusiv a companiilor americane care au nevoie de sprijinul nostru. Doresc să vă rog să reexaminaţi această legislaţie cu grijă şi să descurajaţi aprobarea acesteia de către Cabinet în forma actuală”, îi comunică ambasadorul SUA premierului Boc.
Scrisoarea n-a avut prea mare succes, Legea privind publicitatea stradală a fost adoptată de Guvern la sfârşitul anului, astăzi urmând ca Regulamentul pentru autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publicitare să fie aprobat de consilierii generali, majoritari ai PDL, respectând evident dorinţele Elenei Udrea. Asta demonstrează, dacă mai era nevoie, că interesele doamnei ministru sunt mai presus de orice. Revenind la scrisoare, ambasadorul SUA îi explică lui Boc demersurile pe care le-a făcut în momentul în care a aflat de intenţiile ministrului Dezvoltării. Jurnalul Naţional a prezentat în exclusivitate măreţul proiect încă de acum un an.
„M-am întâ