Maşinile care parcurg lunar circa şapte mii de kilometri la urgenţele medicale sfârşesc des în service-urile auto. Aproximativ un sfert din cele 49 de ambulanţe aflate în dotarea serviciului din Arad se defectează lunar.
Infrastructura proastă din judeţ, alături de gropile din asfalt au pus pe butuci ambulanţele din Arad. Aproximativ zece maşini de intervenţie ajung în fiecare lună la service-urile auto pentru reparaţii la sistemul de frânare sau direcţie. Echipajul Salvării ştie un lucru: trebuie să salveze vieţi, dar nu poate ghici niciodată unde poate să ajungă cu maşina. „Cursele noastre sunt speciale, şoferii merg cu viteză, iar drumurile nu sunt întotdeuna practicabile”, a declarat în această dimineaţă Roberto Schill directorul Serviciului de Ambulanţă Arad.
Bani pentru reparaţii
Sărbătorile de iarnă au forjat maşinile de intervenţie, astfel că începutul anului le-a găsit pe multe dintre acestea în service-uri. „Aproximativ 25 la sută din ambulanţele aflate în dotarea Serviciului de ambulanţă din Arad se defectează lunar”, a spus Schill. Una dintre problemele cu care se confruntă ambulanţierii atunci când sunt pe teren este legată de lipsa de prioritate pe care şoferii o acordă în trafic.
„La sfârşitul anului trecut, două maşini au fost implicate în accidente rutiere tocmai din cauza neacordării priorităţii de către ceilalţi şoferi, deşi autospecialele aveau semnalele acustice şi luminoase pornite. Aceste cazuri nu sunt singulare. Mai multe salvări au trecut pragul service-urilor auto pentru a fi reparate după ce au fost implicate în incidente rutiere”, a explicat Roberto Schill. Cheltuielile de reparaţie şi piese de schimb pentru ambulanţe pot ajunge lunar la 50.000 de lei, adică aproximativ jumătate din banii daţi de acest serviciu pe carburanţi.
„Dacă ar fi să facem un top al defecţiunilor, în fruntea ie