Economiştii şi contabilii de la zeci de firme craiovene, respectiv de la instituţii publice, au fost instruiţi ieri la sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Dolj, privind modul de completare, de depunere şi de validare a Declaraţiei unice (Declaraţia 112), numită de legiuitor „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“. Din luna februarie, firmele vor depune pe internet această declaraţie, fără să mai fie nevoite să meargă la ghişeele Fiscului, Pensiilor, Şomajului sau Casei de Asigurări de Sănătate. Totuşi, până la 1 iulie, firmele mici, care nu au acces la internet sau care nu şi-au procurat un certificat digital, mai pot depune declaraţiile la ghişeu pe suport electronic, doar că trebuie însoţite de Declaraţia pe format de hârtie semnat şi ştampilat. Este a doua săptămână în care Fiscul organizează astfel de discuţii cu reprezentanţii mediului de afaceri, iar următoarea sesiune de dezbateri va avea loc pe 26 ianuarie. „Au avut loc astăzi (ieri - n.r.) dezbateri privind Declaraţia 112 atât în Craiova, cât şi la administraţiile noastre fiscale din judeţ: Segarcea, Băileşti, Filiaşi, Calafat“, a spus Mihai Antonescu, director executiv adjunct al DGFP Dolj. Reprezentanţii firmelor au primit explicaţii detaliate despre cum trebuie procedat în cazul Declaraţiei unice, iar oamenii Fiscului le-au răspuns la întrebări celor interesaţi. „«Anexa asigurat» se întocmeşte prima dată şi cuprinde datele asiguraţilor şi coasiguraţilor“, a spus Antonescu. Economiştii trebuie să ştie că în Declaraţia 112, în această secţiune numită „Anexa asigurat“ se trec şi concediile medicale, respectiv scutirile de care au beneficiat angajaţii.
Secţiunea C include
şi drepturile de autor
Atunci când persoanele au venituri profesionale, acestea se vor înregistr