IFPI, organizația internațională ce reprezintă interesele industriei muzicale, a publicat astăzi raportul pe 2011 şi, potrivit acestuia, spaniolii sunt cei mai mari piraţi digitali.
Veniturile din muzica digitală au crescut anul trecut cu 6%, până la 4,6 miliarde de dolari, reprezentând 29% din veniturile totale ale companiilor de înregistrare.
Creşterea din 2010 a fost deosebit de puternică în Europa (până aproape cu 20%), în vreme ce vânzările de albume în format digital au crescut puternic pe pieţele majore (creșteri de 29% în Marea Britanie, 43% în Franţa şi 13% în SUA).
Consumatorii de astăzi pot avea acces la mai mult de 13 milioane de melodii provenind de la peste de 400 de servicii legale de muzică din întreaga lume şi, cu toate acestea, pirateria continuă să fie o problemă majoră.
În Spania şi Brazilia sunt cei mai mulţi piraţi digitali
Pirateria digitală se manifestă la scară largă şi se dezvoltă rapid. File-sharing-ul din reţele peer-to-peer fără licenţă rămâne un fenomen răspândit, în vreme ce şi alte forme de distribuţie ilegale, precum cyberlockers, site-uri ilegale de streaming şi forumurile, reprezintă o problemă serioasă, în creştere.
Tendinţele fenomenului de piraterie variază considerabil în funcţie de ţară, cercetări independente estimând că Spania şi Brazilia sunt cele mai afectate pieţe, 45% respectiv 44% din utilizatorii activi de internet utilizând lunar servicii nelicenţiate (conform The Nielsen Company) în vreme ce top 5 pieţe din Uniunea Europeană prezintă o medie de 23%.
Cu toate acestea, chiar şi în ţările cu un nivel relativ scăzut de utilizare a serviciilor fără licenţă, volumul consumului ilegal de muzică depăşeşte cu mult volumul de muzică consumată legală. În Marea Britanie, de exemplu, 76% din muzica obţinută online în 2010 a fost fără licenţă (conform Harris I