18 angajaţi ai Primăriei vor trece la noua instituţie de săptămâna viitoare. Ei vor urma şi cursuri de specializare. Cei 125 de poliţişti locali vor prelua atribuţiile angajaţilor de la Corpul de Control Comercial, Disciplina în Construcţii, Protecţia Mediului şi Evidenţa Populaţiei.
În şedinţa de Consiliu Local de săptămâna viitoare va fi aprobată noua structură a Poliţiei Locale, în componenţa căreia vor intra 18 angajaţi ai Primăriei Suceava.
Astfel, municipiul reşedinţă de judeţ va avea 125 de poliţişti locali, care vor prelua atribuţiile serviciilor Corpul de Control Comercial, Disciplina în Construcţii, Protecţia Mediului şi Evidenţa Populaţiei.
Atribuţii mai multe
Pe lângă acestea, poliţiştii locali se vor ocupa şi de ordinea publică, circulaţia rutieră şi gestionarea procedurilor de eliberare a cărţilor de identitate. În prezent, agenţii se ocupă cu supravegherea clădirilor Primăriei, dar şi a obiectivelor Direcţiei Pieţelor.
„Oamenilor le va fi foarte greu cu cele cinci noi domenii de lucru pentru că suntem foarte puţini. Încă nu ştim cum se va aplica exact noul regulament de funcţionare“, a precizat Viorel Horodenciuc, şeful Poliţiei Locale. O parte din agenţi poartă deja uniformele noi. „S-a scos partea gri a uniformei, respectiv pantalonii, şi, ca noutate, va avea epoleţi. Pe vechea uniformă gradul era trecut în piept“, a explicat Horodenciuc.
„Îi vedeam doar patrulând“
Pentru că atribuţiile sunt mai numeroase acum, autorităţile consideră că numărul poliţiştilor locali este insuficient. Primarul Ion Lungu nu este de acord ca un poliţist local să aibă grijă de 1.000 de suceveni. „Mai este nevoie de 100 de agenţi comunitari pentru asigurarea activităţii de patrulare“, a spus Lungu. Cei 18 angajaţi ai Primăriei Suceava care vor fi transferaţi la Poliţia Locală vor urma cursuri de