Comunicarea si investitiile continue in formarea angajatilor sunt principalele metode prin care Romtelecom reuseste sa-si tina personalul motivat, in ciuda procesului de restructurare derulat de companie inca din 2008.
Anca Georgescu, directorul executiv de resurse umane al Romtelecom, s-a alaturat celui mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala la mijlocul lui 2007, cu doar jumatate de an inainte ca managementul companiei sa dea unda verde celei mai agresive restructurari operata in ultimii ani in Romania.
La inceputul lui 2008, Romtelecom avea 12.500 de salariati, pentru ca la finalul anului trecut sa ajunga la circa 8.600 de angajati.
“Sa te desparti de atatia oameni necesita un consum emotional foarte mare. Personal, imi spun ca sunt lucruri pe care trebuie sa le facem pentru o sansa mai buna pe termen lung. In viata trebuie sa iei o multime de decizii neplacute si trebuie sa faci in asa fel incat disconfortul creat sa fie cat mai redus”, spune Anca Georgescu.
2008 a fost cel mai dur an in ceea ce priveste reducerile de personal operate de Romtelecom. Compania s-a despartit atunci de aproape 2.200 de salariati.
“Incepand cu 2008, am purtat discutii individuale cu mii de angajati. Reactia normala a oricarui om aflat intr-o astfel de situatie este de suparare, manie, dezamagire si chiar furie. In niciun caz nu te astepti sa primesti aplauze si flori, ci te astepti la o multime de intrebari despre situatia data si trebuie sa fii pregatit sa raspunzi”, subliniaza Georgescu.
Reducerile de personal s-au facut in urma unui proces de evaluare a tuturor 12.500 de salariati de la inceputul lui 2008. Aproximativ 9.000 de angajati au fost evaluati in 2008, iar restul in 2009. Romtelecom este una dintre putinele companii de pe piata locala care a implementat o procedura obiectiva de evaluare pentru a decide cine ramane si