- Diverse - nr. 706 / 20 Ianuarie, 2011 Zilnic suntem asediati de o sumedenie de informatii, stiri, imagini, enunturi, pe care constiinta noastra de-abia razbeste sa le asimileze si sa le prelucreze. Este dincolo de orice indoiala ca nu exista, intre imaginile pe care ni le furnizeaza televizorul, niciuna inocenta sau echidistanta. Fiecare dintre ele si toate impreuna incearca sa ne convinga de ceva, sunt purtatoarele unui mesaj persuasiv, mai mult sau mai putin aparent, mai mult sau mai putin subliminal, prin care se cauta captarea bunavointei telespectatorului, victima sigura a propriei sale pofte de senzational, de informatie rapida, de distractie efemera. Nevoia fiintei umane de a cunoaste, nesatul de a sti, s-au transformat, in epoca noastra, in inflatie de informatie, in stire nedigerata, in slogan politic sau in frugal enunt publicitar lipsit de orice semnificatie, redus la aparenta goala. Cunoasterea, demersul nobil al fiintei umane de a deslusi o parte din bezna misterelor ce ne inconjoara, a esuat, in zilele noastre in stire. Iar stirea, ca orice produs al societatii de consum, transmite un mesaj, e purtatoarea unei intentii pe care incearca sa o induca ascultatorului, telespectatorului sau cititorului de ziare. Manipularea prin intermediul mass-media nu este, asadar, o vorba in vant. Suntem, in fiecare zi, ceas de ceas, victime ale unei astfel de manipulari insidioase, de care nici macar nu ne dam seama si ale carei consecinte suntem departe de a le prevedea. Suntem produse ale civilizatiei imaginii, produse ale stirilor pe care le vedem si le citim, nemaiputand distinge, de multe ori, intre aparenta si esenta, intre parte si intreg, intre esential si accesoriu. IULIAN BOLDEA - Diverse - nr. 706 / 20 Ianuarie, 2011 Zilnic suntem asediati de o sumedenie de informatii, stiri, imagini, enunturi, pe care constiinta noastra de-abia razbeste sa le asimileze si