Pereţii, scaunul, accesoriile, lumina sunt primele lucruri pe care cineva le observă atunci când intră într-un birou. Un spaţiu întunecat, aglomerat şi impersonal nu numai că este neprietenos şi poate dăuna propriei sănătăţi fizice şi mentale, dar îi pune pe fugă şi pe clienţi.
Târgurile de mobilă anunţă însă tendinţe "business-friendly" pentru 2011. Iar magazinele din Bucureşti s-au adaptat. Culori deschise, mai ales alb, o atentă partajare a spaţiului, o întoarcere la anii '60, grijă pentru detalii - aşa arată, pe foarte scurt, liniile în design anul acesta.
Decorul pe care îl descoperi când păşeşti într-o firmă este esenţial şi din punctul de vedere al imaginii pe care o creezi oricărui vizitator sau partener de afaceri. "Sunt aspecte care în România erau ignorate de multă lume în anii '90, dar de care astăzi sunt conştienţi majoritatea. Soluţiile pot cuprinde inclusiv opere de artă, cum se întâmplă în cazul celor semnate de trendsetter-ul Karim Rashid" , spune Diana Blinda, managing partner Hansen Grup.
Din punctul de vedere al mobilierului, la nivel internaţional, lumea se întoarce spre alb şi culori deschise, spun partenerii Hansen, Liviu Souca şi Diana Blinda, cum ar fi scaunele Contessa de la Teknion (1.600-1.800 de euro, în funcţie de finisaje şi mecanisme). În ce priveşte locaţiile, şi aici apar noi tendinţe în România - "s-a înregistrat o creştere a comenzilor din partea persoanelor care şi-au mobilat birouri acasă, persoane care acum apelează la un specialist, designer sau arhitect, care să le gândească un concept de amenajare", susţin aceştia.
Cristina Căpitanu, proprietara Lemon Interior Design, spune că tendinţele în lumea office-ului vor fi anul acesta sub tutela paternurilor originare însoţite de culori vibrante şi de o reîntoarcere spre anii '60. "Se va insista asupra mobilierului vechi în nuanţe tari care par să ne d