Imagini asemănătoare celor din panoplia estetică comunistă, transpuse într-un cadru capitalist, conturează un tânăr stil artistic cu aspiraţii regionale. Sursa: COLECŢIA AUTORULUISursa: COLECŢIA AUTORULUI
1 /.
Elemente contemporane puse în "rama" realismului socialist sau fragmente rămase din realitatea predecembristă şi trecute artistic prin grile actuale, ceva ce aminteşte de arta lui Ion Bârlădeanu sau de corul pionierilor preluat hip-hop de "Guess Who", şi-au dovedit puterea de seducţie atât în estul marcat de aceste istorii, cât şi într-un vest tentat să-i descopere exotismul.
"Nepoţi" ai realismului capitalist, un manifest antistilistic deziluzionat, emis prin anii ’60 în Germania Federală (ca reacţie în faţa mesajelor societăţii de consum) şi integrat de cultura pop după ce a fost îmbogăţit cu elemente şi proceduri specifice advertisingului, au căpătat putere de artă pură, înţelese ca o referinţă ironică la valoarea comercială a artei şi la lipsa referentului ei estetic şi ideologic.
Semnele acestei noi viziuni artistice despre istorie, realitate şi criză, au primit în România numele de realism socialist-capitalist, concept lansat de artistul plastic Eugene Al Pann şi scriitorul Bogdan Dumitrescu printr-o expoziţie la Chelsea Art Museum din New York (care poate fi văzută acum la galeria ArtXpert din Bucureşti).
O odă adusă unui Dinu Patriciu înconjurat de copiii din fundaţia lui de binefacere, care îi întind buchete uriaşe de flori, Dan Voiculescu răsfoind alături de nepoţii săi paginile unei cărţi, imagini întocmai celor din panoplia estetică comunistă, transpuse într-un cadru capitalist, dar şi zeci de lucrări avându-l în centru pe "pop icon-ul României anilor ’80"- 9 reflexii ale lui Ceauşescu, Omagii lui Ceauşescu, Execuţia lui Ceauşescu – artistul Eugene Al Pann este democrat în viziuni, cu atât mai mult