Seara Globurilor de Aur 2011 a confirmat mare parte din previziunile criticilor şi oamenilor din industrie. Cu Ricky Gervais pe post de gazdă, extrem de ironic, pus pe glume mai mult sau mai puţin proaste, ceremonia Globurilor rămâne un preambul pentru Oscarurile de la sfârşitul lui februarie. Pentru halucinanta interpretare din Lebăda neagră, Natalie Portman a primit Globul de Aur pentru cea mai bună actriţă, cel de-al doilea din cariera sa. Mai multe detalii despre filmul lui Darren Aronofsky ne prezintă dna Ilinca Belciu. (...)
Perfecţiunea nu ţine de control, ci de capacitatea de a da frâu liber. Deseori, cele mai importante, cumplite, acerbe şi intense lupte se derulează în noi. Iar peste toate acestea, încrederea în sine este unul dintre acele ingrediente fără de care nu poţi construi nimic. Într-o fracţiune de s Publicitate ecundă, poţi fi şi victimă şi monstru, înger şi demon, te poţi înălţa şi prăbuşi. Perfecţiunea pe care tindem să o atingem, în orice lucru şi orice detaliu, se dovedeşte a fi cea mai periculoasă. În Lebăda neagră, cel mai recent film semnat de Darren Aronofsky, teribila luptă dintre tehnică şi emoţie este pe primul loc. Arta rămâne cel mai fragil şi periculos teren atunci când vine vorba de renunţări şi decizii importante. Iar în această zonă, baletul se dovedeşte a fi cel mai alunecos element, necesitând repetiţii fără sfârşit, disciplină serioasă şi susţinută.
Pentru rolul din Lebăda neagră, Natalie Portman a început antrenamentul şi pregătirile cu un an înainte, iar transformarea ei a fost de-a dreptul surprinzătoare. Cu atât mai mult cu cât filmul nu şi-a propus portretizarea lumii baletului, cât a luptei purtate în interior de către o balerină obsedată de perfecţiune, de corpul şi mişcările ei. Pe lângă accentele horror ale filmului, Aronofsky a recurs la elementele suprarealiste, dar şi SF, şi toate laolal