URBB: Românii sunt atenţi chiar şi la cele mai mici sume pe care le cheltuie
Piaţa de bere din România se va confrunta şi în 2011 cu o problemă cu care s-a confruntat şi în 2010, cea a puterii de cumpărare a românilor, care sunt, odată cu criza, atenţi şi la cele mai mici sume pe care le cheltuie. Potrivit reprezentanţilor companiei, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), aceasta va fi cea mai mare provocare a pieţei româneşti în 2011. "Piaţa de bere a scăzut anul trecut cu aproximativ 5%, faţă de 2009, în principal datorită scăderii puterii de cumpărare. Românii sunt mai atenţi la buzunare, sunt mai atenţi la cumpărături. Se creează un fel smart-shopping. Aceştia cumpără acum doar ce le trebuie. Sunt atenţi şi la cele mai mici sume pe care le cheltuie", a declarat într-o conferinţă Shachar Shaine, cel care a deţinut poziţia de preşedinte al URBB, în ultimii şase ani. Hezy Ovadia este cel care a preluat următorul mandat de preşedinţie în cadrul companiei în România.
Referitor la evoluţia pieţei berii, de anul acesta, Shachar Shaine a spus că speră să evolueze măcar la fel de bine ca anul trecut, dar sunt semne de creştere. Scăderea de anul trecut a venit mai mult din primele luni ale anului, însă s-a mai moderat spre final, în trimestrul al patrulea am putut observa chiar o creştere pe acest segment. Anul acesta, piaţa berii ar putea înregistra o creştere de 3-4%, pentru că măsurile de criză au fost deja luate, asistăm la o stabilizare a economiei, iar creditarea dă semne de repornire", a spus Shaine.
Potrivit lui Shachar Shaine, în acest context segmentele de bere premium, dar mai ales cel de superpremium au fost afectate. În acelaşi timp produsele din mainstream au avut de câştigat datorită schimbării în comportamentul cumpărătorilor. "Este o caracteristică nu doar a pieţei berii, ci a tuturor pieţelor. Segmentele de produse scumpe au