Compania Rocast SRL, cu sediul in Bucuresti, care activeaza in domeniul distributiei de produse destinate constructiilor si lucrarilor de bricolaj, a inregistrat o crestere de 55% a profitului net din 2010, pana la aproape doua milioane de lei (470.000 de euro), fata de valoarea de 1,3 milioane de lei (310.000 de euro) din 2009.
Raportat la rezultatele oficiale ale marilor jucatori din piata de bricolaj aferente anului 2009, Rocast a reusit sa depaseasca la profitabilitate sase jucatori importanti din piata de profil, patru fiind reprezentantii autohtoni ai unor retele straine: Praktiker (Germania), Obi (Germania), Ambient (Romania), Hornach (Germania), Tekzen (Turcia) si Mr. Bricolage (Romania/Franta).
Totodata, afacerile companiei s-au majorat cu 5% in 2010, la 123,9 milioane de lei (29,5 mil. euro). Jumatate din vanzari s-au datorat organelor si sistemelor de asamblare, iar jumatate din produsele destinate activitatilor de bricolaj.
“Cel mai bun an din istoria noastra a fost 2008, avand in vedere ca atunci am inregistrat cea mai buna profitabilitate, chiar daca in 2009 am avut cea mai ridicata cifra de afaceri. Pe noi ne intereseaza, in primul rand, nivelul profitabilitatii si abia apoi cifra de afaceri”, afirma Horatiu Vonica, director general si unul din cei patru actionari ai companiei.
Rocast a obtinut in 2008 o cifra de afaceri de 56,9 milioane de lei (15,5 mil. euro) si un profit net de 6,5 milioane de lei (1,8 mil. euro).
In 2009, in contextul instalarii crizei financiare, care a dus la reducerea profitabilitatii, compania a adoptat o serie de masuri pentru diminuarea efectelor negative datorate turbulentelor economice.
“Incepand cu 2009, ne-am recalibrat activitatea incepand cu personalul si terminand cu creditele contractate. De asemenea, am intensificat investitiile in marketing si am implementat o aplicatie so