Foto: Jurnalul Naţional Filmuleţe care să vorbească despre tradiţiile româneşti, despre viaţa rurală "simplă şi bună”, despre alimentele locale ecologice sau arhitectura locală tipică, despre moştenirea culturală istorică latină gen castele, mănăstiri şi biserici, despre centrele istorice bine prezervate ale unor oraşe precum Sibiu, despre mănăstiri pictate, fortăreţe dacice, bisericile de lemn din Maramureş sau mănăstirile pictate din Bucovina. Astfel de spoturi publicitare, 6 la număr, dar cu o durată maximă fiecare de 30 de secunde doreşte Ministerul Turismului şi Dezvoltării să achiziţioneze în această perioadă, întregul pachet urmând să fie achiziţionat pentru suma de 344 000 lei fără TVA, adică aproximativ 100 000 euro, potrivit anunţului de cerere de oferte făcut public de minister.
Filmuleţele, potrivit strategiei Elenei Udrea, ar urma să fie promovate pe televiziuni, la târguri, seminarii, dar şi pe canale mai puţin oficiale, precum you tube, facebook, prin staţiile de metrou, autobuze, gări sau supermarketuri. Clipurile video ar trebui să prezinte zonele cerute atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte , iar pentru un plus de autenticitate ar urma să fie folosiţi figuranţi care să poarte costume specifice zonelor unde se fac filmările. Iar toată acţiunea figuranţilor ar urma să aibă loc pe un fond muzical, de preferat românesc, cere ministerul. Şi pentru ca identificarea spoturilor publicitare să nu ridice probleme, toate materialele vor trebui inscripţionate cu elementele de identitate vizuală ale brandului de turism, adică cu faimoasa frunză.
Grupurile ţintă către care se vrea a se direcţiona acest tip de promovare sunt orăşenii din ţări precum Austria, Italia, Franţa, Germania, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Irlanda sau SUA, care în ultimii trei ani au realizat cel puţin o călătorie în străinătate.
Foto: Jurnalul Naţi