Cumpărătorii de maşini uzate fără dotări suplimentare, de exemplu aer condiţionat şi airbag, vor plăti o taxă mai mare începând din 2011, potrivit normelor metodologice de aplicare a ordonanţei privind taxei auto.
Guvernul va diminua nivelul cotei de depreciere din taxa auto de care au beneficiat până în prezent cumpărătorii de maşini uzate fără astfel de dotări suplimentare.
Astfel, taxa auto poate fi redusă în baza unor formule de calcul care ţin cont de gradul de depreciere a maşinii, calculat în raport cu diferenţa de vechime între data primei înmatriculări şi anul de fabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului, starea generală şi nivelul de dotare.
Totodată, va fi micşorat coeficientul de calcul stabilit pentru fiecare dintre aceşti indicatori şi va reduce şi cota maximă de reducere acceptată, de la 95% la 90%.
Coeficienţii de reducere a taxei auto calculaţi în funcţie de vechimea maşinii vor fi reduşi de la o diferenţă 1,03-1,10 la la 1,01-1,04, iar cei raportaţi la starea generală a autovehiculului, respectiv aspectul exterior şi interior (semne de coroziune şi deteriorare pe caroserie, revopsire, curăţenia tapiţeriei, starea componentelor de bord) vor scădea de la 1,10 la la 1,05.
Coeficienţii de reducere calculaţi în funcţie de dotarea maşinii (fără aer condiţionat, ABS şi airbag) vor fi diminuaţi de la 1,10-1,15 la 1,05.
Cotele de reducere suplimentară stabilite în raport cu diferenţa dintre rulajul mediu anual real şi cel consderat standard al autovehiculului vor fi reduse semnificativ, de la 1% la 0,5% pentru o diferenţă mai mică de 5.000 kilometri la vehicule cu cel mult opt locuri pe scaune şi de la 3% la 1,5% pentru o diferenţă mai mare de 50.001 kilometri la maşini de transport marfă cu masa maximă sub 3,5 tone.
Aceleaşi reduceri vor fi aplicate şi în caz