Deşi câteva trupe-legendă încă umplu stadioane şi câştigă sute de milioane de dolari din turnee, genul rock aproape că a dispărut din topurile muzicale . În 2010, doar trei piese rock s-au regăsit pe lista celor mai bine vândute single-uri din Marea Britanie, potrivit telegraph.co.uk.
„Rockul a murit" e o sintagmă auzită nu de puţine ori de-a lungul timpului. De data aceasta, însă, jurnaliştii şi criticii din Marea Britanie (ţară care a dat unele dintre cele mai mari formaţii ale genului: Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd) cred că regele-rock a pierdut cu adevărat lupta. Mai citeşte şi: Mesaje religioase de la formaţia Iris
Drept dovadă stă faptul că rockul, cu nenumăratele sale subgenuri, este aproape absent din clasamentele de specialitate şi nici nu a mai dat naştere vreunui nume mare în ultimii ani. La polul opus, popul se poate mândri cu fenomenul global Lady Gaga, în timp ce Rihanna este considerată „stindardul" muzicii R&B.
În anul care a trecut, doar trei melodii rock s-au numărat pe lista celor mai vândute piese din Marea Britanie. Şi mai umilitor a fost - cred criticii britanici - faptul că cel mai bine plasată piesă din top, pe locul 25, a fost melodia „ Don't Stop Believin'", a trupei Journey, lansată în urmă cu 25 de ani, dar devenită cunoscută abia după ce a fost interpretată în serialul american de succes „Glee" (2009) şi în show-ul „X Factor".
În topul celor mai bine vândute melodii din 2010, rockul a avut 3%, popul a fost reprezentat într-un procent de 40%, genului dance i-au revenit 10 procente, în timp ce R&B-ul şi hip-hop-ul au dominat în preferinţele publicului britanic, adunând 47 de procente.
Nu doar procentul de 3% este „mortal", potrivit telegraph.co.uk, ci şi ritmul alert în care s-a ajuns la el. În 2008, rockul deţinea un procent de 27% în preferinţele publicului, în 2009 a scăzut la 13%, pentru ca anul tr