Pe ultima sută de metri, reprezentanții din industria turismului și câteva ministere lucrează la amendamente pentru legea turismului care este așteptată a fi aprobată până la sfârşitul acestei luni.
După mai bine de un an, mult- așteptata lege a turismului a fost finalizată. E nevoie însă să primească avizul Guvernului. Legea va reglementa cadrul instituțional al domeniului, parcurile și stațiunile turistice, patrimoniul turistic și formarea profesională în domeniu.
Printre nouățile pe care le aduce actelor normative deja existente se numără crearea posibilității de a înființa, în viitor, o structură națională care să gestioneze activitatea de promovare turistică a României, prin implementarea politicilor, strategiilor de marketing, planurilor și acțiunilor specifice, pe termen mediu și lung. În proiect apare și instituirea Sistemului Național Informațional pentru Turism, cu scopul de a se crea cadrul pentru colectarea datelor statistice despre piață și activitatea turistică, pentru stocarea, prelucrarea și distribuirea lor în rândul celor interesați. „Este o inițiativă bună, însă trebuie să găsim o cale de mijloc privind datele ce se pot publica“, spune Daniel Vasilescu, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc.
Promovare în stil german
Deși actul a fost primit cu brațele deschise de reprezentanții industriei, aceștia au trimis ministerului mai multe amendamente. O parte din propuneri au fost incluse în proiect, însă altele au rămas în coadă de peşte. Printre elementele de bază care ar trebui să fie în lege, potrivit ANAT, se numără asociațiile regionale de promovare și dezvoltare a turismului constituite într-un parteneriat public-privat (PPP), după exemplul german al asociației Deutsche Zentralle fur Tourismus. „În actuala lege, este prevăzut un astfel de organism, regie sau agenție guvernamentală. După părerea mea,