A devenit un mod de viaţă pe mapamond, iar cei care dau tonul în trenduri i-au intuit potenţialul de accesoriu la modă. În Occident, lumea renunţă la maşini pentru a face mai multă mişcare, pentru a economisi şi, de ce nu, pentru a polua mai puţin mediul. Desigur, nu este cazul românilor, care nu ar merge fără maşină nici măcar până la magazinul din colţ. Însă pentru mulţi bicicleta reprezintă un hobby destul de costisitor. Mai ales de când cei care fac legea în trenduri i-au intuit potenţialul de accesoriu la modă.
Primul pas l-a făcut Casa Chanel în 2008. Când dragostea pentru sport a creatoarei de modă Coco Chanel a fost celebrată prin lansarea unei biciclete ergonomice cu opt viteze. „Handmade”, din aluminiu, cu piele matlasată şi logoul casei… A fost lansată în ediţie limitată, preţul fiind de 12.695 de dolari. Puterea velo-exemplului în modă a funcţionat, creatoarea americană Cynthia Rowley lansându-şi, tot în 2008, o colecţie limitată de biciclete în culori vesele, cu accente florale! Întrebată de ce a creat biciclete, Cynthia a răspuns: „Din egoism! Pentru că pedalez mult prin New York şi am vrut o bicicletă personalizată…”. Preţul? 1.200 de dolari.
Noua provocare o reprezintă… bicicleta victoriană! „Această bicicletă a stârnit admiraţia, dar şi indignarea bicicliştilor din lumea întreagă, puşi în faţa unei biciclete electrice de ultimă generaţie, cu un design victorian”, nota Daily Mail. Inventatorii noii biciclete electrice, intitulată YikeBike, au oferit publicului următoarea explicaţie: „un mijloc de transport cu care te poţi strecura uşor prin aglomeraţiile marilor oraşe, fără să te mai gândeşti la problema locurilor de parcare!”. Plecând de la amuzantele biciclete cu o roată mai mică şi una mai mare, cei doi au reuşit să pună la punct un vehicul revoluţionar, care în numai 15 secunde poate fi pliat, băgat într-o husă şi luat la subsuoar