Milioane de români își caută dragostea online și alimentează, astfel, direct sau indirect, conturile celor care dețin pagini de dating, dar și pe cele ale rețelelor de socializare.
«Am văzut că ești nouă aici și nu mă pot abține să nu te abordez. Sunt un tip dinamic. Îmi doresc ceva cu totul deosebit, o relație extrem de discretă și cu multă fantezie. Ador lucrurile rafinate. M-aș bucura să povestim ceva mai susținut», este unul dintre mesajele pe care le-am primit la mai puțin de cinci minute de când mi-am deschis un cont gol (fără poze, detalii legate de vârstă, hobby-uri etc.) pe unul dintre site-urile de dating autohtone. Pentru o bună parte dintre noi, genul acesta de abordare poate părea deplasată, însă pentru mulți alții, reprezintă o încercare reală de a cunoaște alți oameni, cu sau fără intenții de relații ulterioare serioase. Iar pentru alții, respectiv firmele din spatele site-urilor de dating (englezism adoptat fără rezerve, până când se va găsi o formulă autohtonă), reprezintă o sursă, pe alocuri înfloritoare, de profit.
Site-urile dedicate celor care-și caută sufletul pereche sau doar o relație temporară au atras, în ultima lună a anului trecut, peste două milioane de vizitatori unici. Ca să-ți dai seama de popularitatea acestor platforme e de ajuns să remarci că liderul pieței, sentimente.ro, se apropie ca număr de vizitatori de mult mai cunoscutul bestjobs.ro, iar domeniul e departe de saturare.
„Mi se pare că există loc de nișare și dezvoltare masivă pe piața locală“, spune Dragoș Mănac, CEO Appnor MSP SA, o companie de hosting și servicii cloud cu prezență internațională, printre ai cărei clienți se numără și site-uri de dating. În general, arată acesta, platformele românești au importat rețetele care funcționează bine peste hotare.
Totuși, spune el, mai e de lucrat la seriozitatea și nivelul calitativ al paginilor din a