”Țara lui Andrei punct ro” este primul program de responsabilitate socială care permite unui număr nelimitat de oameni să interacționeze, să comunice, să se informeze și mai ales să schimbe în mod concret lumea în care trăiesc.
Țara lui Andrei este ”o țară în care indiferența este înlocuită de curaj și implicare. O țară în care oamenii iau atitudine față de tot ceea ce îi înconjoară și înțeleg că azi este momentul pentru a ne schimba viitorul”.
Vă sună cunoscute cele de mai sus? Fac parte dintr-o campanie de promovare a grupului OMV Petrom. Mai exact, însă, o campanie de mimare a responsabilității sociale.
***
Dacă ar fi să citești ziarele, marii furnizori de informație pe internet ori dacă urmărești jurnalele de știri TV ai putea crede că boicotul împotriva benzinăriilor s-a încheiat. Cu câteva excepții, mass media tradițională (incluzând aici și site-urile de interfață ale ziarelor și televiziunilor) au decis să ignore subiectul. Și, totuși, boicotul continuă. Direcționat însă (în urma voturilor exprimate în diferite locuri pe internet) împotriva pompelor grupului OMV Petrom.
Grupurile de pe Facebook sunt în continuare active și au din ce în ce mai mulți susținători. În plus, promovarea directă funcționează din plin. Cel puțin în grupul meu de prieteni nu am întâlnit în ultimele zile pe cineva care să nu știe că NU trebuie să alimenteze la benzinăriile OMV și Petrom. Incont.ro (una dintre excepții) amintește de un boicot similar în Franța în 1998, când Shell a cedat după cinci zile. Bazându-se pe tăcerea vinovată a mass-media, OMV Petrom pare a fi decisă să reziste mai mult. E decizia lor, dar nu au cum să câștige un asemenea război pe termen lung.
Desigur, nu mă aștept ca reprezentanții grupului să facă publice date legate de pierderile suferite până acum în mod direct. Însă, cu cât refuzul de a ieftini carburanții se va prelungi