Preşedintelui Traian Băsescu îi place să meargă la cumpărături. Nu pare doar un gest de imagine, prin care spune: "Vedeţi, sunt tot un om obişnuit, ca şi voi, nu mi s-a urcat preşedinţia la cap!", ci, mai curând, o necesară evadare din palat, în care, împingând relaxat căruciorul printre rafturile colorate, are ocazia să ia nemijlocit pulsul mulţimii, să-i cântărească sentimentele care-o încearcă la vederea sa. Nu se duce la piaţă - deşi, de la reşedinţa sa din Primăverii până la Piaţa Dorobanţi, e o azvârlitură de băţ, pe care ar parcurge-o, în pas vioi, în cam 10 minute - ci la hipermarket, poate fiindcă strâmta şi zgomotoasa incintă cu produse proaspete este destinaţia menajerelor, pe când hipermarketul, simbolul consumismului, se lasă, cu uşurinţă, integrat în drumul de la serviciu spre casă, chiar şi de către primul om în stat. Sau pentru că înflorirea mega, super-magazinelor din ultimii 7-8 ani a fost semnul că românii o duc mai bine, devenind mari amatori de plimbări cu familia printre galantare, iar templul abundenţei - cunoscut în comunism doar de aceia care umblau prin Occident, ca Traian Băsescu - merită, periodic, o mică ofrandă. Sâmbătă însă, preşedintele a constatat că "parcă" aceasta a crescut.
"Parcă la lactate s-a întâmplat, dar şi la zarzavaturi", a declarat şeful statului, după ce a trecut pe la casă. Se vede că domnia sa nu face cumpărături des şi nici nu dă mare atenţie preţurilor, altfel ar fi alungat urma de îndoială aruncată de "parcă" asupra constatării sale. Da, preţurile au crescut nu doar la lactate şi legume, ci şi la ulei, zahăr, carne şi pâine. Hipermarketurile pe care producătorii autohtoni le acuzau că marginalizează produsele româneşti, marfa acestora provenind, în proporţie de 80 la sută din import, cumpără mult şi ieftin, vânzând, de asemenea, în cantităţi mari şi la preţuri mai mici decât restul magazinelor. Dacă preşed