Până în 2012, această ţară vrea să primească 200.000 de pacienţi, care vor cheltui în medie 10.000 de dolari
La începutul anului 2010, John Yang, directorul executiv al China Medical Tourism and Shanghai Medical Tourism Products & Promotion Platform (SHMTPPP), a primit sarcina ca Shanghai să devină o destinaţie preferată pentru pacienţii străini care doresc îngrijiri medicale de înaltă calitate. Astfel, pentru a atinge acest obiectiv, până în 2012, China ar trebui să primească 200.000 de persoane, cu o cheltuială medie de 10.000 de dolari pe pacient.
Competitori puternici
Însă, în prezent, turismul medical din această ţară este aproape inexistent, iar China trebuie să se confrunte cu competitori puternici precum India, Thailanda, Singapore, Coreea de Sud, Malaezia şi Filipine, scrie China Daily. Multe state dintre acestea au anunţat, până în prezent, venituri importante din turismul medical. De exemplu, în 2009, Thailanda a câştigat 12 miliarde dolari, iar Singapore 1,4 miliarde dolari.
Mulţi lideri din acest sector estimau ca turismul medical din China să înceapă să avanseze, însă China se confruntă cu o problemă fundamentală. "Pacienţii străini sunt interesaţi să vină în China, însă aceştia nu ştiu cum să ia contacte cu ţara noastră, mai ales că nu există numere sau nume ale persoanelor de contact", a explicat John Yang.
O altă problemă pe care acesta, împreună cu echipa sa, trebuie să o rezolve este reprezentată de coordonarea unor instituţii care au interese divergente. "Pentru început, ne-am gândit cum am putea să facem ca toate părţile care ar trebui implicate - spitale, agenţii de turism, companii aeriene, translatori - să colaboreze", a continuat John Yang. Prin urmare, formarea SHMTPPP, conceput ca un punct unic de contact pentru pacienţii străini şi ca un instrument de promovare pentru turismul medical din China, reprez