Vremurile in care bancherii isi permiteau sa refuze ori sa renunte la clienti foarte usor, pentru ca oricum existau alti doritori, au apus la venirea crizei. Acum, fiecare banca este preocupata de pastrarea clientilor fideli, „de casa”, explica intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank Romania.
In urma cu 3-4 ani, clientii isi alegeau banca in functie de cat de repede puteau obtine un credit sau de cat de mare era linia deschisa pe un card de credit. Recesiunea a schimbat comportamentul clientilor, dar si pe cel al bancherilor. Clientii au invatat sa se uite la nivelul dobanzii, dar sa analizeze si toate comisioanele din contractele de credit, iar bancherii au inteles ca trebuie sa isi fidelizeze clientii.
Eliminarea comisionului de rambursare anticipata a oferit clientilor oportunitatea de a se refinanta, iar acum acestia pot sa schimbe mult mai usor banca. Steven van Groningen (foto), presedintele Raiffeisen Bank Romania, este convins ca 2011 va fi anul strategiilor bancare indreptate spre clienti, spre mentinerea unei relatii pe termen lung.
„Toate bancile vorbesc despre strategii orientate spre nevoile clientilor, despre produse de economisire, despre facilitati oferite clientilor fideli sau despre calitatea serviciilor. Fiecare banca e preocupata de atragerea si mentinerea clientilor buni, de casa”, afirma Steven van Groningen.
Totusi, relatia actuala dintre clienti si banci nu este prea buna, multe banci fiind nevoite sa se confrunte cu grupuri de clienti nemultumiti. Presedintele Raiffeisen a explicat ca bancile incearca sa stimuleze relatia pe termen lung cu clientii prin dobanzi preferentiale, scutiri de comisioane si taxe sau scheme de loialitate.
Seful Raiffeisen Bank Romania sustine ca pretul creditelor noi este, in prezent, sub nivelul de dinainte de criza pentru intreg