Un studiu Cisco evidenţiază cum consumatorii din Statele Unite şi Marea Britanie doresc o nouă metodă de a-şi face cumpărăturile.
Cercetarea întreprinsă de Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), divizia de consultanţă globală a companiei, şi echipa de marketing a Cisco pentru piaţa cu amănuntul, a descoperit că magazinele trebuie să răspundă consumatorilor cu experienţă tehnologică prin combinarea experienţelor de cumpărare tipice magazinelor Web şi celor tipice magazinelor fizice, creând astfel "mashop"-uri pentru a îmbunătăţi creşterea şi vizibilitatea brandului.
Mashop-urile sunt denumite astfel pentru că amestecă ("mash up") lumea virtuală cu cea fizică pentru a crea o nouă modalitate de a face cumpărături.
O experienţă de cumpărături de tip mashop combină ce este mai bun din lumea fizică şi cea virtuală, permiţând cumpărătorilor să primească informaţia şi facilitatea oferite de o experienţă bazată pe Web, în acelaşi timp putând atinge, simţi şi vedea produsele pe care aceştia doresc să le cumpere.
Pentru comercianţi, această combinaţie promite să crească vânzările prin conversii la raft pe măsură ce clienţii obţin mai multe informaţii despre produs.
Crearea experienţelor "mashop" îi va face pe comercianţi să introducă tehnologii precum afişaje interactive digitale, asistenţi video, tehnologii în jurul reţelor de socializare şi reţele Wi-Fi care permit cumpărătorilor să rămână conectaţi în magazin la oameni şi informaţii în care aceştia au încredere.
Cumpărători calculaţi şi cumpărători extremi
Au apărut două tipuri distincte de cumpărători cu experienţă tehnologică: cumpărătorii calculaţi şi cumpărătorii extremi. Cumpărătorii calculaţi (56% din populaţia generală) folosesc internetul pentru a se informa înainte de a lua decizia de cumpărare. Cumpărătorii extremi (11% din populaţia generală, cu reprezentare mar