Declaraţia 112 înlocuieşte formularul 102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale”
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Braşov a făcut precizări cu privire la depunerea declaraţiei 112 începând din luna februarie a acestui an.
Potrivit unui comunicat al instituţiei, au obligaţia să depună aceste declaraţii persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator, precum şi entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente, venituri de natură salarială şi asimilate salariilor atât pe perioada în care persoanele fizice, rezidente sau nerezidente, îşi desfăşoară activitatea, cât şi pe perioada în care beneficiază de concedii medicale şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate.
De asemenea, vor trebui să depună declaraţia amintită plătitorii de venituri de natură profesională, altele decât cele salariale şi pentru care există obligaţia plătii contribuţiei individuale de asigurări sociale şi asigurări pentru şomaj, precum şi instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi, după caz, suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului.
Declaraţia 112 înlocuieşte formularul 102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale”, al cărui ultim termen de depunere este 25 ianuarie 2011. În acest formular se va declara şi impozitul pe veniturile de natură salarială şi asimilate salariilor (care până la data de 25 ianuarie 2011 se declara în formularul 100), şi va fi completat cu obligaţiile de plată.
Formularul este structurat pe 2 anexe, respectiv: Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator” şi Anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat”. Această ultimă anexă se completează pentru fiecare asigurat pentru care există obligaţia declarării. Declaraţia se completează cu ajutoru