În perioada mandatului de CEO de un deceniu al lui Eric Schmidt, Google şi-a mărit puternic veniturile şi profitul, însă compania a înregistrat eşec după eşec în lupta cu Facebook sau Twitter, iar din ce în ce mai multe voci acuză gigantul că rezultatele la căutări au început să fie irelevante.
Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a pus capăt managementului tripartit care a caracterizat compania în ultimii zece ani, numindu-l pe cofondatorul Larry Page în funcţia de CEO.
Cutremurul din cadrul companiei vine în condiţiile în care Google se confruntă cu un nou rival: Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, cu 600 de milioane de utilizatori. Deşi Google domină de zece ani căutările pe internet, compania nu a reuşit până acum să devină o forţă pe piaţa socializării online, unde pierde trafic în favoarea unor nume precum Facebook şi Twitter, care au început să atragă angajaţi de valoare şi venituri din publicitate.
O problemă pentru Google o reprezintă şi rezultatele din ce în ce mai puţin relevante, în contextul în care rezultatele livrate de motorul de căuare sunt "infestate" de numărul uriaş de site-uri care fură conţinut sau adună la un loc date preluate din mai multe surse doar pentru a fi plasate cât mai bine în "căutările pe Google" şi pentru a câştiga bani din publicitatea online. Cotidianul britanic The Guardian scria, de altfel, recent că Google a devenit un "paradis tropical" pentru comercianţi şi pentru site-urile care fură conţinut pentru a face bani din reclame, astfel că utilizatorii încep să găsească tot mai greu informaţii relevante pe net.
Eric Schmidt, care va părăsi funcţia de CEO în favoare a lui Larry Page în luna aprilie, a declarat că executivii motorului de cercetare (cei doi şi cofondatorul Sergey Brin - n. red.) au decis să-şi "clarifice" rolurile, astfel încât "să existe o diferenţă cl