Într-o ţară cu doi producători auto, Ford România şi Automobile Dacia, nu este normal ca numărul de maşini second-hand înmatriculate să fie de peste două ori mai mare decât cel de maşini noi, au atras atenţia membrii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
Afirmaţia a fost făcută în cadrul conferinţei de bilanţ pentru 2010, când vicepresedinte APIA Gabriel Sicoe a precizat că, în următoarele şase luni, APIA va analiza impactul noii taxe auto, dar şi efectele programului Rabla asupra numărului de maşini noi, corelat cu cel de autoturisme cumpărate la mâna a doua.
Citeşte şi:
Piaţa auto din România a regresat la nivelul din 2002
"Nu mi se pare normal ca pe piaţa românească unde sunt doi producători autohtoni vânzările de maşini second-hand să fie de 2,5 ori mai mari decât vânzările de maşini noi, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani", a atras atenţia vicepresedinte APIA.
Remarca lui este susţinută de statisticile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), care arată că înmatriculările maşinilor noi au scăzut cu 18,5% în 2010, comparativ cu 2009, în timp ce autoturismele second-hand înregistrate de DRPCIV au crescut cu 1,2%. La niveului întregului an 2010, au fost înmatriculate 94.541 de maşini noi şi 214.606 autoturisme vechi.
În România sunt prezenţi doi producători auto - Automobile Dacia, controlată de grupul francez Renault, şi Ford România, deţinută de constructorul american Ford, cu o unitate de producţie la Craiova. În aceste condiţii, diferenţa mare dintre numărul de autovehicule noi şi cele la mâna a doua, de import, înmatriculate în ţară, "nu este normală".
"Nevoia de mobilitate ar trebui acoperită tot mai mult cu maşini noi", a declarat şi Brent Valmar, vicepresedinte APIA. El a adăugat că ar fi normal să existe paritate între vânzările de maşini