Pregătirea suplimentară dată de profesori propriilor elevi urma să fie sancţionată. Prevederea a fost însă exclusă din lege înainte de adoptarea ei. Dascălii pot da liniştiţi, în continuare, meditaţii pe bani elevilor de la clasă, însă nu-i pot obliga să vină la pregătirea suplimentară.
Noua Lege a educaţiei a uitat să reglementeze şi meditaţiile pe care profesorii le fac cu elevii. Astfel, profesorii îşi pot pregăti pe bani elevi de la clasă, dar nu îi pot obliga să facă acest lucru în schimbul garantării unei note mai bune.
Există o singură prevedere în regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar care interzice dascălilor să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje. Astfel de practici ar putea chiar să-i excludă pe dascăli din învăţământ. Oana Badea, secretar în cadrul Ministerului Educaţiei, susţine că există cazuri în care profesorii îşi meditează elevii de la clasă, dar nu se poate vorbi de un adevărat „fenomen", iar alegerea meditatorului aparţine exclusiv părinţilor.
„Îmi este foarte greu să cred că profesorii sunt atât de imorali încât îi obligă pe elevii de la clasă să facă meditaţii în particular. Există cazuri, dar nu putem vorbi de un fenomen", a declarat Oana Badea. Secretarul de stat mai arată că, în cazul în care un director de şcoală descoperă un asemenea caz, el îl poate sancţiona pe acel profesor cu avertisment sau chiar cu excluderea din învăţământ.
Tentaţia meditaţiilor
„Profesorii care dau meditaţii propriilor elevi se află într‑un evident conflict de interese. Intervine, în primul rând, o presiune asupra părinţilor care îşi doresc note mari pentru copiii lor, în acelaşi timp profesorii sunt tentaţi să noteze mai generos la clasă elevii care reprezintă o sursă de venit", arată Tincuţa Baltag,