UTI, unul dintre cei mai importanţi furnizori locali de soluţii IT şi de securitate, a dat în judecată filiala locală a producătorului american de software Oracle, pentru "implementarea defectuoasă a unui sistem informatic", solicitând "remedierea deficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor, plata cheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi de judecată".
Este pentru prima oară când un contract de milioane de euro pentru implementarea unui sistem IT între două companii atât de mari ca UTI şi Oracle ajunge să fie subiectul unei acţiuni în instanţă.
Disputa dintre cele două companii porneşte de la un contract semnat în anul 2006, cu o valoare de 7 mil. euro, prin care Oracle se angaja să implementeze în cadrul UTI un sistem IT complex (Oracle E-Business Suite, versiunea 12) care să-i permită grupului de firme să-şi administreze mai eficient activitatea. În funcţie de cerinţele clienţilor, platforma Oracle poate administra de la datele financiar-contabile până la contractele cu furnizorii sau baza de date cu clienţi.
UTI susţine că sistemul IT Oracle a fost livrat "cu mare întârziere", ar "genera aleatoriu erori" şi nu ar putea emite unele tipuri de documente contabile care sunt astfel realizate manual. Grupul UTI susţine că aceste probleme afectează planurile de listare la o bursă din regiune în următorii 2-3 ani. Compania susţine că a apelat la instanţă pentru că nu a reuşit să rezolve aceste "prejudicii" pe cale amiabilă.
În replică, reprezentanţii Oracle s-au declarat surprinşi de decizia UTI, susţinând că implementarea aplicaţiei este în curs şi că au aflat din presă de acţiunea în instanţă. "Proiectul se află încă în desfăşurare, fiind monitorizat în permanenţă de managementul ambelor părţi. Echipa noastră de implementare se află la sediul UTI în permanenţă, pentru a îndeplini sarcinile agreate". Reprezentanţi