De mai bine de şase ani, deşi există un contract semnat, parafat şi finanţat pentru reabilitarea Gării de Nord Timişoara, principala poartă feroviară a municipiului continuă să arate ca în lumea a treia. Pereţi scorojiţi, pasaje insalubre, peroane sparte, toate contribuie la un aspect jalnic al gării care creează o primă impresie dezastruoasă despre Timişoara. Din păcate, Ministerul Transporturilor spune că nici în 2011 nu se poate preciza un moment în care procesul de reabilitare a Gării, pentru care există finanţare, ar putea demara.
Promisiuni ministeriale neonorate
De-a lungul ultimilor ani, Ministerul Transporturilor a primit numeroase avertizări, semnale şi interpelări legate de aspectul Gării de Nord din Timişoara. Unul dintre parlamentarii care au făcut în mod constant interpelări pe această temă, adresate Ministerul Transporturilor, se numără şi Ovidiu Ganţ, reprezentantul Forumului Democrat al Germanilor din România. Ovidiu Ganţ spune că, încă din 2009, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a promis că lucrările vor fi demarate în trimestrul III al anului 2009, şi vor dura un an. „Suntem în 2011 şi lucrările nu numai că nu s-au finalizat, dar nici măcar nu au început”, spune Ovidiu Ganţ : Deputatul menţiona încă din 2009 că „starea în care se află Gara Timişoara Nord este jalnică, şi aici mă refer atât la clădire, cât şi la peroane, terasament, respectiv dotări de altă natură (scări rulante, lifturi). Am constatat că în gări de mult mai mică importanţă au avut şi au loc lucrări de construcţie respectiv refacere la clădiri, peroane, terasamente”.
Ministerul Transporturilor habar nu are când va începe reabilitarea
La sfârşitul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a răspuns la a doua interpelare făcută, în decembrie 2010, pe subiectul aspectului