Spre deosebire de reclame, advertorialele reprezintă surse de informare, însă sunt mai puţin atractive decât o machetă
Interviu oferit, pentru Curierul Naţional, de Cosmin Pătlăgeanu, Manager Infinit PR
Ce este un advertorial?
Advertorialul este unul din modurile de a transmite un mesaj către public, prin intermediul unei publicaţii. Este de fapt un articol publicitar, însuşi termenul - advertorial - vine de la "advertisment" şi "editorial", subliniind faptul că deşi seamană foarte bine cu un articol, este în esenţă un material publicitar.
În mod obişnuit un advertorial este semnalizat ca atare, printr-un layout diferit şi printr-un mesaj care anunţă că este vorba de un articol sponsorizat de un anumit brand. De asemenea, nu este semnat, spre deosebire de celelalte materiale.
Poate fi considerat advertorial noul trend din publicitate pentru presa scrisă?
Advertorialul a fost consemnat ca atare pentru prima dată în dicţionarul Merriam-Webster în 1946, deşi debutând în anii '60 a început să fie utilizat mai des în ultima perioadă. Însă putem spune că a revenit în forţă în presa scrisă românească. Sigur că advertorialul nu trebuie privit ca un înlocuitor al reclamelor, el are rolul său bine stabilit în mixul de marketing. De regulă, advertorialele sunt folosite în activităţile de PR pentru a creşte gradul de informare asupra unui produs sau a unei companii. Nu trebuie decât să găseşti povestea care se potriveşte şi care atrage atenţia.
Care sunt avantajele acestui tip de promovare? Dar dezavantajele?
Comparativ cu o machetă de presă, de exemplu, un advertorial are multiple avantaje, oferă posibilitatea de a furniza, utilizând practic în aceeaşi suprafaţă sau chiar mai mică, o serie de informaţii despre un anumit produs. Poţi descrie în amănunt un automobil nou, un proiect, lucru imp