Primăria Focşani a mirosit că este rost de făcut bani la buget, după ce şi-a dat seama că a greşit externalizând către o firmă privată serviciul de ridicat maşinile parcate neregulamentar în Focşani.
Cum contractul cu firma „Autoremorcare" se va încheia în luna februarie, municipalitatea nu mai doreşte reînnoirea înţelegerii, urmând să organizeze propriul serviciu care se va ocupa de această activitate.
În acest sens, în bugetul local pe 2011 s-au prevăzut deja 200.000 de lei pentru achiziţionarea a două utilaje de ridicat autoturisme, iar în cel mai scurt timp Direcţia de Dezvoltare Servicii Publice, care va răspunde de activitate, va identifica un spaţiu pentru depozitarea maşinilor ridicate de pe stradă.
Încasările merg la parcări
„Vom rezilia contractul cu firma care s-a ocupat până acum de acest serviciu, nu pentru că nu ar fi făcut treabă bună, ci pentru că ne vom ocupa noi de această activitate. Cel mai târziu la 1 martie vom fi pregătiţi să ne continuăm ceea ce s-a început, în aceleaşi condiţii", spune Bogdan Matişan, viceprimarul municipiului Focşani.
În următoarea şedinţă de Consiliu Local, aleşii vor veni cu propuneri legate de înfiinţarea acestui serviciu.
„Voi propune ca banii încasaţi de la cei prinşi că îşi parcheză aiurea maşinile să fie folosiţi pentru amenajarea de noi parcări, precum şi întreţinerea celor deja existente", este de părere Liviu Oloeriu, consilier local.
În anul 2010, firma „Autoremorcări" a „sechestrat" peste 1.500 de autoturisme pe raza municipiului Focşani, obţinând încasări de 450.000 de lei. Din această sumă, Primăria Focşani s-a ales doar cu 20%, adică aproximativ 90.000 de lei.