Toyota a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider pe piaţa auto mondială şi în 2010, depăşind General Motors pentru al treilea an consecutiv, scrie Bloomberg. Vânzările Toyota, în care sunt incluse şi vânzările mărcii sale de lux Lexus, cât şi cele făcute prin afiliaţii săi Daihatsu şi Hino Motors, s-au majorat în 2010 cu 8%, la 8,42 milioane de unităţi. Vânzările GM, compania auto care s-a situat pe locul al doilea, au crescut cu 12%, la 8,39 mil. unităţi.
Anul trecut, vânzările Toyota din Statele Unite au înregistrat un declin de 0,4%, la 1,76 mil. unităţi după ce compania a fost nevoită să recheme un număr mare de maşini din cauza defecţiunilor tehnice. Volkswagen, al treilea gigant din piaţa auto mondială, a vândut 7,14 mil. vehicule în 2010, înregistrând astfel o creştere de 14%, iar pentru anul acesta anticipând o creştere de 5%. Toyota se aşteaptă ca anul acesta să vândă 8,6 milioane de autovehicule.
Toyota a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider pe piaţa auto mondială şi în 2010, depăşind General Motors pentru al treilea an consecutiv, scrie Bloomberg. Vânzările Toyota, în care sunt incluse şi vânzările mărcii sale de lux Lexus, cât şi cele făcute prin afiliaţii săi Daihatsu şi Hino Motors, s-au majorat în 2010 cu 8%, la 8,42 milioane de unităţi. Vânzările GM, compania auto care s-a situat pe locul al doilea, au crescut cu 12%, la 8,39 mil. unităţi.
Anul trecut, vânzările Toyota din Statele Unite au înregistrat un declin de 0,4%, la 1,76 mil. unităţi după ce compania a fost nevoită să recheme un număr mare de maşini din cauza defecţiunilor tehnice. Volkswagen, al treilea gigant din piaţa auto mondială, a vândut 7,14 mil. vehicule în 2010, înregistrând astfel o creştere de 14%, iar pentru anul acesta anticipând o creştere de 5%. Toyota se aşteaptă ca anul acesta să vândă 8,6 milioane de autovehicule.