Intrat în linie dreaptă cu pregătirile pentru noul sezon din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), septuplul campion mondial Sebastian Loeb analizează prestația noului model Citroën DS3, pe care va concura în acest sezon dar și posibilitatea câștigării unui nou titlu, într-un interviu dat publicității de constructorul francez.
Cum te simți la volanul Citroën DS3 WRC?
Mașina este foarte diferită de C4. Modelul DS3 este mai scurt ceea ce îl face mai agil în virajele strânse, dar smucește mai mult pe secțiunile rapide. În mare, va trebui să muncim mai mult în spatele volanului din câteva motive: comportamentul mașinii din cauza mărimii, lipsa diferențialului central, reîntoarcerea cutiei de viteze manuale, ceea ce înseamna că va trebui să luăm mâna de pe volan.
Ești mulțumit de schimbările produse în timpul pauzei de iarna?
Cred că echipa a făcut o treabă buna, dar nu am atins același nivel de dezvoltare pe toate suprafețele. Am petrecut mult timp pe macadam pentru că este suprafața pe care vom concura cel mai des în campionatul mondial. Cred că mai avem mult de progresat pe zăpadă, dar este dificil de calculat cât, pentru că nu avem o bază reală de comparare având în vedere că noile reglementări au schimbat radical comportamentul mașinilor.
Vezi GALERIE FOTO cu noul model DS3
Ce crezi despre noile reglementări? Sunt bune pentru piloți?
Da, mașina este plăcut de condus. Motorul performant iți permite să te bucuri la maxim de acest șasiu. Desigur, ca de obicei, ne-am dori mai multă putere, dar cred că noile mașini de WRC vor fi foarte spectaculoase. Ca pilot va trebui să optimizezi traiectoriile pentru a obține cea mai mare viteză posibilă în viraje.
Ce reprezintă acest sezon pentru tine?
Este o provocare cu mai multe necunoscute decât în anii precedenți. Rivalii noștri și-au dezvoltat mașinile și va trebui