Construcţia aeroportului va fi atât finanţată, dar şi realizată tot de o companie austriacă. Erste Bank a acceptat să asigure cele 60 de milioane de euro pentru investiţia care va duce la dezvoltarea economică a întregii regiuni.
Realizarea unui aeroport internaţional la Ghimbav este unul dintre cele mai disputate subiecte la Braşov. Toată lumea, declarativ, susţine realizarea acestui obiectiv economic. Care au fost dedesubturile acestei afaceri le aflăm de la preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.
A fost episodul Intelcan un eşec?
Aristotel Căncescu: Cei de la Intelcan au cheltuit circa trei milioane de dolari pe studii şi proiecte. Din păcate, ei nu au reuşit să asigure finanţarea necesară. Pe de o parte este vorba de criza economică, dar şi de faptul că băncile finanţatoare, în plină criză, au solicitat să ne rezumăm la un aeroport de mai mici dimensiuni. Din păcate, Intelcan nu a reuşit să asigure montajul financiar, iar în februarie plenul Consiliului Judeţean a denunţat contractul cu această companie. Trebuie spus şi faptul că întârzierea obţinerii finanţării este cauzată şi de pierderea credibilităţii României în plan extern. În 2008 aveam 20 de miliarde de euro investiţii străine, iar în 2010 doar 1 miliard de euro. Din fericire, am reuşit să deblocăm situaţia. Cei de la Erste Bank s-au arătat deschişi să finanţeze direct Consiliul Judeţean, mai ales că vom încheia un parteneriat public-privat tot cu o firmă austriacă. Consilerii au votat începerea procedurii pentru acest parteneriat, iar în prima săptămână din februarie demarăm procedurile oficiale. Acestea vor dura 50 de zile. După acest moment, termenul de execuţie este de 16 luni. Este o promisiune pe care am făcut-o braşovenilor şi vreau să se concretizeze neapărat, în pofida blocajelor de care am avut parte.
Păi nu au început lucrările? Pentru îngrădire şi n