Bugetul de investiţii al CNADNR este anul acesta similar celui din 2010. La drumuri se mai angajează 150 de oameni, la Calea Ferată se dau afară 5.600
Anul acesta, Transporturile au la dispoziţie, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), 1,42 de miliarde de euro pentru investiţiile în infrastructură, atât în drumuri naţionale, cât şi în autostrăzi, în creştere nesemnificativă faţă de bugetul de anul trecut, conform proiectului de buget pe 2011, publicat pe site-ul ministerului de resort.
La un cost mediu de 7 milioane de euro pe kilometru de autostradă, bugetul ar ajunge pentru proiecte în lungime totală de 200 de kilometri.
În 2011 vor fi finalizaţi 117 noi kilometri de autostradă. Este vorba despre tronsoanele Cernavodă-Medgidia (19,25 km), Medgidia-Constanţa (31,5 km), Arad-Timişoara (32,25 km) şi centurile la nivel de autostradă Constanţa (22 km) şi Arad (12,25 km), conform datelor furnizate gândul de către CNADNR. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, ne-a declarat la finele anului trecut că Autostrada Soarelui, Bucureşti-Constanţa, va fi gata cu siguranţă până la finele acestui an.
Drumurile naţionale, reabilitate mai ales cu bani de împrumut
Printre proiectele care ar trebui să fie finalizate tot anul acesta se numără şi variante ocolitoare, printre care cele din zona de nord a Capitalei, între DN 7 şi DN 2 (bretele de legătură, pasaj superior peste calea ferată la Otopeni şi pasajul Mogoşoaia), cea din Suceava şi cea din Cluj, secţiunea de Nord-Est.
De asemenea, în plan este şi reabilitarea a 238,6 kilometri de drumuri naţionale, acţiune care ar putea costa circa 178 milioane de euro, conform standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor anul trecut, de 746.700 de euro pe kilometru de drum naţional de categoria III. Din total, doar 43,4 kilometri de D