Dupa ce in ultimii ani piata de carte a fost dominata de targurile Gaudeamus si Bookfest, din aprilie anul acesta va fi lansat targul BookLand, numarul de vizitatori pentru prima editie fiind estimat sa ajunga la in jur de 350.000 de persoane, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Mihaela Petrovan, directorul general al More Than Pub, agentia de relatii publice care organizeaza evenimentul.
“Aparitia BookLand are doua mari motive la baza: pe de o parte experienta agentiei in organizarea de evenimente, printre ele numarandu-se si pachetul de servicii de creatie, relatii publice si coordonare al Bookfest 2010, si, pe de alta, necesitatea editurilor de a interactiona cu cititorii prin astfel de evenimente dedicate”, explica Mihaela Petrovan (foto).
Evenimentul va fi organizat intre 15 si 17 aprilie (vineri-duminica) in AFI Palace Cotroceni, cel mai mare centru comercial din tara, cu un trafic mediu zilnic catre 70.000 de vizitatori in timpul saptamanii si catre 100.000, in zilele de weekend.
Intrarea este libera, iar pentru cele trei zile ale targului, organizatorii estimeaza peste 350.000 vizitatori comparativ cu pana la in jur de 100.000 de persoane inregistrate la targurile concurente.
In cadrul targului care se pozitioneaza ca fiind unul “urban” vor fi organizate lansari , dezbateri, mese rotunde, proiectii, concerte, dar si “Noaptea alba a cartii”, eveniment cand centrul comercial va ramane deschis toata noaptea intre 16 si 17 aprilie.
Investitia este de circa 300.000 de euro, iar organizatorii spera sa recupereze suma inca de la prima editie.
“Desi piata de carte traditionala e in scadere din cauza influentei multimedia (probabil maximum 100 milioane de euro incasate in 2010 de edituri), cu ocazia targurior de carte, editurile vand foarte bine, aceste evenimente reprezentand una din modalitatile de a obtine numerar pe loc”,