- Comentariu - nr. 708 / 25 Ianuarie, 2011 "Pretul in euro (mediu, fara taxe) al unui litru de benzina s-a dublat in perioada ianuarie 2009 ianuarie 2011, ajungand mai mare decat in Bulgaria, Polonia sau chiar Germania". Cresterea repetata a pretului benzinei si motorinei genereaza proteste (boicot de-a mai cumpara de la pompe carburanti in anumite zile din saptamana) a proprietarilor de autovehicule (5,32 milioane autovehicule, din care 4,3 milioane autoturisme), mai ales dupa ce s-a depasit pragul de 5 lei/litru. De fapt, protestul consumatorilor de carburanti are loc in multe localitati din tara pe "terenul" statiilor PECO unde s-au "incins" si partide de mini fotbal, sau autoturismele erau trase de un cal, iar costul benzinei sau motorinei se achita cu monede de 5,10, 50 de bani etc. Toate aceste manifestari de protest sunt facute cu scopul de a bloca activitatea pompelor de carburanti care, saptamana trecuta, au vandut cu 15-20% mai putin, afectand serios veniturile in sistem. Efectele directe ale scumpirii, in medie cu 15% a carburantilor sunt resimtite de populatie si de catre firme si prin majorarea preturilor la produse si servicii. Consumatorii nu inteleg de ce pretul litrului de carburant la pompa, in Romania, este mai mare decat in tari dezvoltate din Uniunea Europeana sau egal cu cel din Austria, care nu are zacaminte de titei. Noi avem productie interna, cu un pret de extractie de cateva ori mai mic decat cel de pe plan international, insa acest pret, la pompa, este egal, asa cum am mai aratat, cu cel din Austria. De ce? Pentru ca nimeni nu explica clar motivele, nici producatorii si nici organele de stat implicate, din ce se compune pretul carburantilor iesiti pe poarta rafinariilor. Consumatorii (proprietari de autoturisme si autovehicule de transport) acuza, in primul rand, statul si OMW Petrom, companie care detine drepturile de exploatare a r