Dinu Malacopol: Nu exclud situaţia unor surprize de proporţii
Consolidările şi parteneriatele au fost strategia câştigătoare în ultimii ani
Piaţa locală de telecomunicaţii din România a reuşit să treacă mai uşor peste criză datorită faptului că este o piaţă destul de solidă, în care mai ales în ultimii ani parteneriatele şi consolidările pe orizontală, achiziţiile şi fuziunile, au fost o strategie câştigătoare, este de părere Dinu Malacopol, CEO-ul operatorului de telecomunicaţii, Digital Cable Systems (DCS). "Piaţa de telecomunicaţii este una relativ robustă şi a fost în acest sens mai puţin afectată decât alte domenii de frământările economice din ultimii 2 ani", a declarat într-un comunicat remis, ieri, redacţiei, Dinu Malacopol.
Potrivit acestuia, strategia câştigătoare a ultimilor ani pe piaţa de telecomunicaţii a fost cea a consolidărilor şi parteneriatelor, pentru că, prin scăderea costurilor fixe pe client şi oferirea a cât mai multe servicii, operatorii de telecom au putut concura eficient. Prin urmare, oficialul DCS se aşteaptă ca această tendinţă să continue şi în intervalul 2011-2012, cu magnitudini diferenţiate. "Nu exclud nici situaţia unor surprize de proporţii în ceea ce priveşte consolidările, dar mă aştept ca majoritatea integrărilor să se încadreze într-un spectru mediu", a mai spus CEO al DCS.
Contactat de Curierul Naţional, Dinu Malacopol a spus că are informaţii în acest sens, "afirmaţia se bazează doar pe istoria ultimilor ani şi pe evoluţiile din piaţa de telecomunicaţii în general".
În ceea ce priveşte marjele de profit ale companiilor telecom în 2011, Malacopol consideră că cel mai probabil vor fi în linie cu cele din 2010, mai puţin în rarele situaţii în care, prin mişcări strategice, companiile reuşesc să îşi reducă semnificativ costurile fixe.
Piaţa se va stabiliza în primul semestru, revenir