Vânzările de maşini pe piaţa locală ar fi scăzut şi în 2010 aproape la fel de puternic ca în 2009, atunci când piaţa auto s-a prăbuşit cu aproape 60%, ceea ce ar fi determinat falimentul multor dealeri şi importatori, potrivit declaraţiilor lui Constantin Stroe, membru în consiliul de administraţie al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"Anul trecut, dacă nu ar fi fost programul «Rabla» am fi fost cu toţii «repetenţi». Anul acesta programul «Rabla» va începe pe 15 februarie, dar este puţin probabil să fie disponibile tot 190.000 de vouchere", a spus Constantin Stroe.
Dintre cele 106.300 de maşini vândute anul trecut, în scădere cu 18% faţă de 2009, aproximativ 60.000 de unităţi reprezintă automobile vândute în cadrul programului de casare.
Pe fondul noii taxe de poluare intrate în vigoare de la 1 ianuarie, care a crescut în medie cu 50% pentru maşinile la mâna a doua, oficialii APIA se aşteaptă ca în acest an să aibă loc primul declin semnificativ al importurilor de maşini second-hand, de la aproape 214.000 anul trecut la 150.000 de unităţi. Astfel, volumul pieţei importurilor ar ajunge după aproape trei ani din nou aproape la acelaşi nivel cu cele noi.
"Importurile de maşini second-hand vor ajunge la paritate cu vânzările de autoturisme noi pe piaţa locală. Pe de-o parte taxele au crescut cu aproape 50% şi pe de altă parte aceste maşini second-hand au costuri mari de exploatare, atât dacă sunt folosite piese originale, dar şi dacă sunt folosite unele contrafăcute", a spus Constantin Stroe.
Se aşteaptă la creşteri de 10% anul acesta
În ceea ce priveşte vânzările de maşini noi, oficialii APIA se aşteaptă în acest an la un avans de aproape 10% faţă de 2010, la 115.000 de unităţi, volum similar celui atins în 2009.
Alături de noua taxă de poluare, al doilea "sup