Codlenii s-au încolonat ieri într-un marş al interzicerii ridicării automobilelor de pe domeniul public, militând împotriva firmei botoşănene care administrează parcările din municipiu. Cele peste 50 de maşini decorate cu steaguri şi afişe au defilat pentru scopuri diferite: unii şoferi se considerau prea săraci pentru taxa de parcare, deşi aveau maşini de lux. Dintr-un patriotism local, alţii aveau un dinte împotriva firmei din Botoşani, pe motiv că-i din... Botoşani
Peste 50 de maşini s-au încolonat ieri la Codlea, într-un marş dedicat eliberării locurilor de parcare. Cu steaguri tricolore, goarne, claxoane şi afişe care denunţau un aşa zis abuz comis de Primăria Codlea, şoferii au defilat după-amiază prin principale cartiere ale oraşului. Protestul - al doilea din această lună - a fost pus la cale de consilierul Forumului German din Consiliul Local Codlea, Ervin Albu. Acesta acuză edilii de semnarea în 2010 a unui contract păgubos cu firma SC High Speed Recovery SRL din Botoşani, privind concesionarea parcărilor cu plată la oră din municipiu. Consilierul acuză că în loc să primească doar cele 300 de spaţii din centru şi de pe arterele principale, Primăria le-ar fi oferit şi cele peste 1.400 de spaţii rezidenţiale. În plus, firma ar fi crescut tarifele la parcările din centru, obligând cetăţenii să-şi rişte ridicarea maşinilor.
Cum au ajuns locurile rezidenţiale la privaţi?
Conform declaraţiilor reprezentanţilor Primăriei Codlea, firma botoşăneană SC High Speed Recovery SRL a ajuns la Codlea în urma participării la o licitaţie naţională, perfect legală, desfăşurată în cursul anului 2010. Aceştia recunosc că există anumite inadvertenţe între contractul iniţial şi tariful spaţiilor de parcare închiriate cu ora, din cauza că nu a fost stabilit de la bun început dacă acesta include sau nu TVA. Cât priveşte spaţiile rezidenţiale cedate