Retailerul Mega Image, ce deţine pe piaţa locală supermarketurile Mega Image, magazinele de tip discount Red Market şi magazine de proximitate Shop & Go, a obţinut în 2010 venituri de aproximativ 1 miliard de lei (238 mil. euro), valoare ce include TVA, în creştere de la 612 mil. lei (144 mil. euro) în 2009.
"Într-un context economic dificil, în care consumul populaţiei a scăzut, Mega Image a obţinut în România o creştere a numărului de clienţi - luând în considerare acelaşi număr de magazine - şi o creştere a vânzărilor", spune Xavier Piesvaux, directorul general al companiei.
În 2010 Mega Image a mizat pe extinderea reţelei, deschizând în total 21 de magazine, astfel încât la finalul anului trecut reţeaua număra 72 de magazine. Anul trecut compania a deschis nouă magazine de tip Red Market şi a lansat pe piaţă două magazine de proximitate Shop & Go, ambele în Bucureşti. Prin deschiderea celor 21 de magazine au fost create 400 de locuri de muncă.
În 2011 Mega Image are în plan să continue procesul de extindere în România, în luna februarie urmând a fi deschise patru magazine. Anul acesta compania deja a inaugurat un nou magazin, la Bolitin Vale, în judeţul Giurgiu, pe 14 ianuarie.
Valoarea totală a investiţiilor Mega Image în 2010 s-a ridicat la peste 35 de milioane de euro, sumă ce include atât investiţiile în magazine, cât şi suma necesară construcţiei unui nou depozit la Popeşti Leordeni, care va fi deschis în al treilea trimestru din 2011.
Pe segmentul supermarketurilor din România, estimat de ZF la 700 de milioane de euro, există cinci jucători, Mega Image, Billa, Carrefour Express, Interex şi G'market.
Delhaize Group, compania belgiană care deţine Mega Image, a înregistrat în 2010 venituri de 20,8 mld. euro, în creştere cu 4,6% la cursul de schimb real (1,0% la un curs de schimb constant) faţă de 2009.
Retail