Angajatorii sustin ca absolventii invatamantului superior romanesc sunt slab pregatiti si prefera sa mizeze pe o oarecare experienta practica, in detrimentul prestigiului universitatii absolvite, arata un raport al CNFPA.
Studiul realizat de Consiliul National de Formare Profesionala (CNFPA), pe un segment reprezentativ al angajatorilor din Romania, arata ca doua treimi dintre angajatori reclama mediocritatea invatamantului superior, 66% considerand invatamantul ca fiind "mediocru", 5% "slab" si 29% "bun".
Atat angajatorii cat si absolventii de invatamant superior considera ca, in momentul de fata, sistemul de invatamant superior romanesc reuseste sa furnizeze absolventilor doar cunostiinte teoretice, nu si abilitati practice.
Studiul mai arata ca angajatorii sunt mai degraba interesati de competentele pe care le au absolventii si de experienta de lucru anterioara, iar mai putin de specializarea absolvita sau de prestigiul universitatii.
O alta concluzie a studiului se refera la faptul ca angajatorii sunt de accord cu afirmatia ca "in invatamantul romanesc actual exista prea multe programe de studiu".
Problema eficacitatii sistemului educational romanesc este una controversta, deoarece "a masura" presupune valoare pentru o marime masurabila, etaloane si mai ales instrumente.
Exista la ora actuala destule pareri ale unor teoreticieni despre relatia dintre structura si functie. Astfel, unii considera ca trebuie stabilita mai intai forma, deci structura organizationala, iar aceasta va genera modul in care organizatia va opera, deci functia.
Evaluarea procesului de invatamant reprezinta o actiune subordonata activitatii de instruire si educatie, organizata la nivel de sistem educational, necesara pentru verificarea gradului de indeplinire a obiectivelor propuse, verificare realizabila la