Proiectul „Greenbook”, aparţinând web designerului de origine franceză Paul Frigot, care a câştigat competiţia internaţională Open Planet Ideas, va fi o platformă de socializare dedicată voluntariatului şi care le va permite celor interesaţi să se unească pentru a colabora în anumite activităţi. Sursa: OCTAVIAN COCOLOŞ
Conceptul înseamnă de fapt naşterea unei metode informale de voluntariat, care imită ideea de flash mob, transmite un comunciat de presă al WWF, care alături de Sony Europe a organizat competiţie Open Planet Ideas.
Mai mult, utilizatorii Greenbook pot afişa solicitări sau îşi pot oferi serviciile, pot împărtăşi realizările, pot face donaţii şi semna petiţii pentru anumite cauze şi chiar au oportunitatea de a câştiga anumite premii pentru participare.
Paul Frigout, cunoscut, în lumea digitală, sub numele „Sinuic” şi care, de altfel, locuieşte în România, va avea şansa de a-şi implementa proiectul împreună cu echipele de cercetare şi dezvoltare, respectiv de design , alături de experţi WWF şi membri ai echipei creative IDEO. Proiectul câştigător a fost desemnat după ce o comisie de experţi a analizat trei idei finaliste, a organizat consultări cu iniţiatorii acestora şi a evaluat fezabilitatea şi potenţialul de impact.
Peste 400 de proiecte s-au înscris în competiţia Open Planet Ideas, acestea fiind dezvoltate de designeri din toate colţurile lumii care au sperat ca ideea lor să fie cosiderată drept „ cea mai inovativă metodă de a utiliza tehnologia deja existentă, pentru a ajuta la conservarea resurselor naturale ale planetei”.