Problemele care au apărut la începutul acestui an la sistemul informatic instalat la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), şi care au dus la blocarea activităţii instituţiei timp de mai multe zile, nu au fost provocate de erori în funcţionarea echipamentelor, a declarat, în cadrul unei întâlniri cu presa, Dragoş Cărare, Senior Technical Consultant în cadrul HP România.
Declaraţiile au fost făcut în contextul unei discuţii despre tipul de platforme software pentru servere utilizate de companiile sau instituţiile publice mari. Oficialul HP a spus că platforme precum Linux pot fi instalate gratuit dar sunt practic nerecomandate firmelor sau instituţiilor publice mari pentru că sunt dificil de configurat iar suportul poate fi foarte scump sau greu de obţinut în cazul unei situaţii de urgenţă.
Directorii generali ai HP, Siveco, Oracle, umăr la umăr cu şeful CNAS pentru apărarea sistemului informatic
"În momentul în care apar probleme reale e foarte greu de stabilit cine răspunde, de exemplu, de driverul care face legatura cu ultima versiune a sistemelor de stocare sau de reţelistică. Vedeţi exemplul unei infrastructuri care este foarte bine ţinută în mână, de la Casa de Asigurari de Sănătate, care este făcuta de noi de la cap până la coadă, şi care este modernă. La CNAS este prima livrare din România şi probabil din restul Europei pentru serverul HP Superdome 2, şi care funcţionează foarte bine. Incidentul care a avut loc la CNAS nu are nicio legatură cu infrastructura. Ce voiam să subliniez este faptul că şi într-un astfel de mediu foarte bine controlat, pot să apară incidente,.. dar vă daţi seama dacă nu ar fi fost în spatele acestei infrastructuri mari firme care să poată escalada cererile de suport până în America sau sursa de unde provin aceste echipamente?", a spus Cărare.
Sistemul IT al CNAS este furnizat de un consorţiu de compan