Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vrea să achiziţioneze servicii pentru elaborarea "Strategiei de promovare a Municipiului Bucureşti ca destinaţie turistică". E vorba de un contract în valoare de 430 de mii de lei, finanţat din fonduri externe nerambursabile. Ce e de văzut în Bucureşti ?
"Demersul ministerului urmează recomandările studiilor efectuate pentru elaborarea brand-ului turistic naţional, Bucureştiul fiind principala destinaţie din România pentru turismul de tip city-break, cu mare potenţial de dezvoltare pe segmentul de turism cultural", se arată într-un comunicat al ministerului.
Consultantul în turism Traian Bădulescu spune la RFI ce l-ar face pe un străin să vină în Bucureşti, în cadrul unui program de turism cultural.
"Bucureştiul poate că nu e un oraş la fel de spectaculos ca Parisul, Viena, Budapesta, dar are foarte multe obiective culturale. Avem multe muzee, avem Muzeul Satului, care chiar este o atracţie, un muzeu unic în Europa şi avem un simbol, de ce să nu recunoaştem, care ne poate ajuta foarte mult, Palatul Parlamentului. Va deveni un simbol al Bucureştiului, pas cu pas, că vrem că nu vrem, aşa cum s-a întâmplat cu Turnul Eiffel pentru Paris", precizează Bădulescu.
"Bucureştiul are o viaţă culturală intensă, sunt multe teatre, spectacole, inclusiv spectacole ad-hoc chiar şi în cluburi, are şi o viaţă de noapte dezvoltată : restaurante, cluburi, localuri, care sunt deschise mult după miezul nopţii, lucru care se întâmplă mai rar în multe oraşe din Occident", explică Traian Bădulescu.
Săptămâna trecută, Ministerul Turismului a lansat procedura de achiziţie a serviciilor de creaţie şi producţie a şase spoturi TV de promovare a turismului românesc, valoarea totală a contractelor fiind estimată la 80 de mii de euro. Traian Bădulescu, în dialog cu Dragoş Ghiţulete
Ministerul Dezvoltării Regiona